Skönhetsideal.

Vem bestämmer vad som är fult och vad som är fint?

Jag blir förvånad över mig själv ibland.
Jag brukar egentligen inte bry mig om min kropp, om vad jag äter, dricker osv.
Men så kommer dom där dagarna då den där lilla rösten inombords säger: "Usch, idag du, idag ser du faktiskt lite ut som en säl."
Den lilla, lilla rösten man hör lyssnar man direkt på, istället för den starkare rösten som säger: "Vilket assnyggt hår du har idag, och dom där byxorna sitter perfekt om rumpan!"

Jag har aldrig tänkt på min kropp så mycket som jag har gjort den senaste tiden.
Min lilla sprit/ppiller-mage som jag har, vissa tycker att det inte är någon big deal.
Jag kan t ex inte ha ett linne som sitter åt runt brösten och sen sitter löst under.
Jag kan inte ha tighta tröjor.
Jag kan inte storlek 36 i kjolar med dragkedja, för den blir för trång, tar jag en i 38 blir den för lång.
Jag kan inte ha tröjor/linnen med volanger i midjan.
Jag kan inte använda det lilla svarta fodralet till nyår.

Jag använder iprincip aldrig tighta överdelar.
Varför skäms jag?
Förmodligen för att folk har frågat fall jag är gravid, men också för att det var någon som sa att det var fult och ha mage?
Helst ska den vara platt, så ska man ha en stor Dkupa och JLos ass också.

Vem fan bestämde att man skulle se ut så?

Tack sjuka människor för att ni, media och alla andra har gjort så att jag skäms över min kropp.



Mysi
2012-11-21 @ 19:27:33

Du är snygg som du är paddelicious!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0