Mormor

Jag vet att min blogg har varit lite mörk på senaste men jag ska faktiskt säga att livet har varit hårt.

Mitt hjärta krossades på riktigt för två år sen.
Mitt hjärta, mitt allt, min mormor skadades ordentligt.
Och efter det blev hon allt sämre.

Min mormor var världens snällaste, hon tog hand om mig när det var jobbigt hemma.
Hon öppnade sina armar och hjälpte mig med precis allt.
Jag har fortfarande "ett eget rum" i deras hus.
Hon kallade det fortfarande patricias rum innan hon försvann.

Hon fick sprickor i höften, och det gjorde ont för henne att gå.
Efter det blev hon svagare och fick sin röda lilla rullator.
Visade sig nästan aldrig ute då hon var rädd att trilla för hon blev ofta yr.

Glömmer inte när hon bad mig att vi skulle ta en promenad in till skoaffären för hon behövde ett par nya innetofflor.
Påvägen hem träffade vi Dijk och jag presenterade henne som min mormor.
Efter det sa hon till mamma att hon var lycklig över att jag inte hade skämts över henne.

Jag var hos mormor varje dag i flera månader den sista tiden.
Städade, lagade mat, fixade med hennes hår och allt sånt som hon inte kunde göra själv när morfar var borta.
Till sist fick hon åka in på sjukhuset och efter några dagar somnade hon in.

Jag åkte dit för att säga adjö på natten.
Rofylld, ingen smärta.

Det är nu lite mer än 7 månader sen detta hände och jag har fortfarande inte fattat det ännu.

Just idag såhär på kvällskvisten kände jag verkligen hur mycket jag saknar henne.
Tårarna är verkligen inte lätta att hålla inne.

Älskade hjärtat, jag saknar dig så.
Det enda som gör mig lite gladare är att jag vet att du inte har ont längre och att du säkert mår bra.
Jag älskar dig, jag glömmer dig aldrig.
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Och jag längtar tills vi ses igen.

Camilla
2012-09-27 @ 09:18:49

<3<3<3 !!

superslim
2012-09-30 @ 02:44:56
URL: http://superslimpomegranateshop.blogg.se/

dropping assume one ink cartridge in one day, Don��t�� already have a painful. i absolutely assume 2 in one day, energy level has boosted way up, I require to bathing room tend to. But the outcome is good. I can in order to buy it until it is we can quit my very own addiction to sustenance.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0